Ένας πελάτης και κάποιο λάθος λογισμικού “έριξαν” το ίντερνετ

Η Fastly, η εταιρεία cloud computing που ευθύνεται για την τεράστια βλάβη που σημειώθηκε χθες Τρίτη στους ιστότοπους πολλών ειδησεογραφικών μέσων σε όλο τον κόσμο, ανακοίνωσε σήμερα ότι το πρόβλημα προκλήθηκε από κάποιο σφάλμα λογισμικού (bug) όταν ένας από τους πελάτες της άλλαξε τις ρυθμίσεις του λογαριασμού του.

Η χθεσινή παγκόσμια βλάβη, που επηρέασε ακόμα και τους ιστότοπους του Λευκού Οίκου και της βρετανικής κυβέρνησης, προκάλεσε ερωτήματα για την εξάρτηση του διαδικτύου από λίγες μόνο εταιρείες.

«Η βλάβη ήταν ευρεία και σοβαρή και λυπούμαστε πραγματικά για τις επιπτώσεις της στους πελάτες μας και σε όσους βασίζονται σε αυτούς» επισήμανε η Fastly σε ανάρτησή της, την οποία υπογράφει ο Νικ Ρόκγουελ, ανώτερο στέλεχος της εταιρείας. Ο ίδιος πρόσθεσε ότι η εταιρεία θα έπρεπε να είναι προετοιμασμένη για το πρόβλημα αυτό.

Η Fastly τόνισε ότι θα εξετάσει και θα δώσει εξηγήσεις για τους λόγους για τους οποίους δεν εντόπισε το σφάλμα του λογισμικού στη διάρκεια των ελέγχων που διεξήγαγε.

Η εταιρεία εξήγησε ότι το bug βρισκόταν σε μια ενημέρωση λογισμικού που έστειλε στους πελάτες της στις 12 Μαΐου και ενεργοποιήθηκε όταν ένας από τους πελάτες της έκανε αλλαγές στις ρυθμίσεις, προκαλώντας τη δυσλειτουργία του προγράμματος, η οποία επηρέασε το 85% του δικτύου της Fastly.

Η εταιρεία εντόπισε το πρόβλημα ένα λεπτό αφού σημειώθηκε, στις 12:47 ώρα Ελλάδας, και οι τεχνικοί της το έλυσαν στις 13:27. «Μέσα σε 49 λεπτά το 95% του δικτύου μας λειτουργούσε κανονικά» εξήγησε η Fastly.

Tο χρονικό του blackout

Χθες το blackout στο διαδίκτυο επηρέασε τεράστιες εταιρείες όπως η Amazon, η E-Bay, το Spotify, το Reddit, η Vimeo, το PayPal, το Twitch και άλλες, ενώ «έπεσε» και η ιστοσελίδα της βρετανικής κυβέρνησης.

Σε δημοσίευμά τους, οι Financial Times ανέφεραν ότι η διακοπή της λειτουργίας κρίσιμων ιστοσελίδων ίσως έβαλε εμπόδια στους πολίτες που προσπαθούσαν να κλείσουν ραντεβού για εμβολιασμό ή να δηλώσουν το αποτέλεσμα του τεστ τους.

Κατά διαστήματα κάποιες από αυτές τις ιστοσελίδες λειτουργούσαν με πολύ χαμηλή ταχύτητα και στη συνέχεια «έπεφταν» ξανά, κάτι που σημαίνει ότι το πρόβλημα δεν είχε επιλυθεί. Ορισμένες ιστοσελίδες, όπως αυτή του BBC, κατάφεραν να παρακάμψουν έστω και προσωρινά το πρόβλημα μεταφέροντας τη λειτουργία τους σε άλλους servers, που, πάντως, δεν έχουν την ισχύ της Fastly.

Μετά την πρώτη ανακοίνωσή της ότι διερευνά «τον πιθανό αντίκτυπο στην απόδοση των υπηρεσιών CDN», καθώς οι περισσότερες περιοχές κάλυψης της Fastly αντιμετώπιζαν «υποβαθμισμένη απόδοση», η εταιρεία διαμήνυσε πως το πρόβλημα προσδιορίστηκε, αποκλείοντας έτσι το σενάριο κυβερνοεπίθεσης.

Η Fastly μπήκε στο χρηματιστήριο το 2019 και έχει αξία περίπου 5 δισεκατομμύρια δολάρια. Είναι ωστόσο μικρότερη από ανταγωνιστές της όπως η AWS της Amazon. Η εταιρεία βοηθά ιστότοπους να μετακινούν περιεχόμενο χρησιμοποιώντας λιγότερο «μποτιλιαρισμένες» οδούς ώστε να καταφέρνουν να φτάσουν ταχύτερα στους καταναλωτές.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *