Αφιέρωμα της Daily Mail για το project των 10 δισ. στο Ελληνικό, αλλά και αναφορές ότι μπορεί να γίνει «θεματικό πάρκο μόνο για πλουσίους»
Η Αθήνα, γνωστή ως η γενέτειρα της Δημοκρατίας, έχει ξεχωρίσει παγκοσμίως για τα επιβλητικά αρχαία μνημεία της, αλλά και για τους βρώμικους, γεμάτους κίνηση δρόμους της. Σύντομα, όμως, θα αποκτήσει μια διαφορετική παραθαλάσσια όψη, με πολυτελή ξενοδοχεία, 8.000 πολυτελείς κατοικίες, εμπορικά κέντρα, εστιατόρια, καζίνο και μια μαρίνα για γιοτ. Θα αποκτήσει μια έκταση, αξίας 6,8 δισεκατομμυρίων λιρών, που θα θυμίζει ένα «μικρό Ντουμπάι».
Με αυτά τα λόγια προλογίζει η Daily Mail το αφιέρωμα της για το project του Ελληνικού, το οποίο περιγράφει ως το «μεγαλύτερο έργο ακινήτων της Ευρώπης, που διαμορφώνεται σε 1.500 στρέμματα του πρώην διεθνούς αεροδρομίου της πόλης, το οποίο έκλεισε το 2001». Στη συνέχεια το βρετανικό μέσο αναφέρει:
«Οι υπεύθυνοι των κατασκευών πιστεύουν ότι η νέα αυτή γειτονιά με τους δύο ουρανοξύστες ύψους 200 μέτρων, που θα αποτελέσουν τα υψηλότερα κτήρια στη νότια Ευρώπη, θα αλλάξει την τύχη της Αθήνας που πλήττεται από την ύφεση. Οι ελπίδες είναι μεγάλες ότι η συγκεκριμένη περιοχή, σε μια έκταση τριπλάσια σε μέγεθος από το Μονακό, θα γίνει ο νέος απόλυτος προορισμός για τους εύπορους τουρίστες που θέλουν να ξοδέψουν χρήματα για απλά ψώνια ή ακόμα και για σπίτια.
Ωστόσο, ορισμένοι ντόπιοι φοβούνται ότι το “κακόγουστο, μίνι θέρετρο τύπου Ντουμπάι” θα καταστρέψει τον χαρακτήρα της ιστορικής τους πόλης, καθώς θα τη μετατρέψει σε θεματικό πάρκο για τους πλούσιους και τους διάσημους, επισκιάζοντας τους παραδοσιακούς, κλασικούς θησαυρούς της Αθήνας.
Η κάτοικος της περιοχής και πωλήτρια Πέπη Κολιακάκου, 50 ετών, σχολίασε ότι “όλη η ελληνική ταυτότητα της περιοχής θα εξαφανιστεί”.
Η κα Κολιακάκου συνέχισε, λέγοντας ότι το project θα προκαλέσει την εκτίναξη των τιμών των ακινήτων, κάνοντας την αγορά ακινήτου αδύνατη για τους νέους ανθρώπους και προσελκύοντας μια υπερπλούσια ελίτ με σοφέρ και “εκατομμύρια δολάρια στο χέρι”. “Πρόκειται για μια παιδική χαρά για τους υπερπλούσιους, την οποία ο μέσος Έλληνας δεν θα μπορεί να απολαύσει. Θέλω τα παιδιά μου να μπορούν να κάνουν βόλτες και να απολαμβάνουν την ελευθερία και την άνεση μιας ελληνικής γειτονιάς. Θα έπρεπε να υπήρχαν άλλες εναλλακτικές λύσεις για την αξιοποίηση του παλιού αεροδρομίου και όχι μονάχα ένα πλήρες ξεπούλημα, με ξένα συμφέροντα. Ανησυχώ ότι αυτό θα αμαυρώσει την Αθήνα και ότι θα μετατρέψει την περιοχή σε ένα κακόγουστο, μίνι Ντουμπάι”.
Η εταιρεία Lamda, που έχει αναλάβει το έργο, έχει ανακοινώσει ότι το ανανεωμένο Ελληνικό θα έχει δύο πολυτελή εμπορικά κέντρα και ξενοδοχεία πέντε αστέρων, μαζί με μεγάλες εγκαταστάσεις για διασκέδαση και χαλάρωση, συμπεριλαμβανομένης μιας μαρίνας και ενός δημόσιου πάρκου 600 στρεμμάτων που θα συνδέει την πόλη με την παραλία.
Τα νέα έργα υποδομής θα περιλαμβάνουν την κατασκευή μιας σήραγγας για την αποσυμφόρηση τμήματος της λεωφόρου Ποσειδώνος που ελίσσεται κατά μήκος της ακτογραμμής, δημιουργώντας μια πεζοδρομημένη διαδρομή μεταξύ του πάρκου και της παραλίας.
Τα αυτοκίνητα θα απαγορευτούν, εκτός από τα οχήματα έκτακτης ανάγκης, και ο κόσμος θα εξυπηρετείται από μια νέα γραμμή τραμ, καθώς και από δύο σταθμούς του μετρό.
Οι κατασκευαστές υπόσχονται επίσης ότι τα σπίτια και τα κτήρια θα φτιαχτούν με υψηλά πρότυπα ενεργειακής απόδοσης και θα χρησιμοποιηθούν όσο το δυνατόν περισσότερο ανακυκλωμένα υλικά.
Ο Οδυσσέας Αθανασίου, διευθύνων σύμβουλος της Lamda Development, δήλωσε ότι οι πρώτες 1.500 κατοικίες – στην πρώτη φάση του έργου – έχουν τιμή από 6.000 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο, τιμή χαμηλότερη από άλλα ακίνητα στα κοντινά νότια προάστια της Αθήνας.
Τουλάχιστον το ένα τρίτο των διαμερισμάτων έχει ήδη πωληθεί, με τα τρία τέταρτα των αγοραστών να είναι Έλληνες και το ένα τέταρτο ξένοι, αν και τα σπίτια δεν έχουν ακόμη διατεθεί στο εξωτερικό.
Οι οικοδομικές εργασίες έχουν προγραμματιστεί να ολοκληρωθούν σε δέκα χρόνια, αλλά οι κατασκευαστές παραδέχονται ότι οι σοβαρές ελλείψεις εργατικού δυναμικού στον κατασκευαστικό κλάδο εξακολουθούν να αποτελούν πρόκληση.