Μιάμιση ώρα κράτησε το θρίλερ για τη διάσωση του πιλότου

Μιάμιση ώρα κράτησε το θρίλερ για τη διάσωση του πιλότου

Από το αεροσκάφος που έπεσε στο Αιγαίο

Ο πιλότος του F-16 που έπεσε νότια της Χαλκιδικής, το μεσημέρι της Τετάρτης (20/3) «πάλευε» 1,5 ώρα, μέχρι να τον βρει το Super Puma και να τον μεταφέρει αρχικά στη Λήμνο και στη συνέχεια στην Αθήνα.

Συγκεκριμένα, ο άνδρας κατάφερε να σωθεί, εγκαταλείποντας εγκαίρως το μαχητικό και πλέον βρίσκεται στο 251 Γενικό Νοσοκομείο Αεροπορίας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Ο πιλότος με το F-16 που εξέπεμψε σήμα SOS, λόγω βλάβης, συμμετείχε σε σχηματισμό με ακόμη τέσσερα μαχητικά αεροσκάφη, τα οποία απογειώθηκαν από την 110 Πτέρυγα Μάχης στη Λάρισα.

Ο υπουργός Επικρατείας, Μάκης Βορίδης, ενημέρωσε την εθνική αντιπροσωπεία για την πτώση του μαχητικού αεροσκάφους F-16, μετά από αίτημα του κοινοβουλευτικού εκπροσώπου του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ Δημήτρη Μάντζου.

«Η ενημέρωση είναι από το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας: Τετάρτη 20 Μαρτίου 2024 και ώρα 13:29, Μονοθέσιο μαχητικό αεροσκάφος F-16 Block 52+, της 337 Μοίρας της 110 Πτέρυγα Μάχης, που εκτελούσε εκπαιδευτική πτήση, κατέπεσε στη θαλάσσια περιοχή της Ψαθούρας. Στην περιοχή επιχείρησαν ένα ελικόπτερο SUPER PUMA από την 130 Σμηναρχία Μάχης, 1 ελικόπτερο S-70 του Πολεμικού Ναυτικού, 1 CL-415 από την 113 ΠΜ. Ο πιλότος έχει διασωθεί», ανέφερε ο υπουργός Επικρατείας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

H περιοχή πτώσης του F-16

Η ανακοίνωση του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας:
«Την Τετάρτη 20 Μαρτίου 2024 και ώρα 13:29 μονοθέσιο αεροσκάφος F-16 Block 52+ της 337 Μοίρας, της 110 Πτέρυγας Μάχης (ΠΜ) που εκτελούσε εκπαιδευτική πτήση, κατέπεσε στη θαλάσσια περιοχή Ψαθούρας.

Σε εξέλιξη βρίσκεται επιχείρηση έρευνας – διάσωσης για τον χειριστή. Στην περιοχή σπεύδει 1 ελικόπτερο Super Puma από την 130 Σμηναρχία Μάχης, 1 ελικόπτερο S-70 του Πολεμικού Ναυτικού, 1 CL-415 από την 113ΠΜ, κατευθύνεται στην περιοχή η Φρεγάτα «Αιγαίο», ενώ είναι σε μεγίστη ετοιμότητα 1 C-130.»

Τι είναι το αεροσκάφος Block 52+
Το αεροσκάφος πρόκειται για εξέλιξη του F-16, δηλαδή αναβαθμισμένη έκδοση ως προς τα extra και την ικανότητά του στον αέρα.

Στο αεροσκάφος ενσωματώθηκαν καινούργια συστήματα, επανασχεδιάστηκε το ρύγχος του για να τοποθετηθούν οι επιπρόσθετες δεξαμενές καυσίμου (προσαρμοσμένες στην άτρακτο), αυξάνοντας έτσι κατά πολύ την ακτίνα δράσης του κατά 15%, ενώ το μέγιστο βάρος απογείωσης αυξήθηκε κατά 12000 λίβρες (του F-16 C Block 30).

Επίσης αναβαθμίστηκαν τα ηλεκτρονικά συστήματα, η μεταφορά οπλικού φορτίου (δυνατότητα μεταφοράς οπλικών συστημάτων τελευταίας γενιάς).

Σε σύγκριση με τους προκάτοχους του F-16 C/D Block 50, το F-16 C/D Block 52+ συμπεριλαμβάνει διάφορα συστήματα.
Τα σημαντικότερα από αυτά είναι:

Τροποποιημένο ραντάρ τύπου APG-68 TIER
Αυξήθηκε το μέγιστο βάρος απογείωσης στις 49500 λίβρες
Αναβαθμίστηκαν συστήματα ναυτιλίας, σύστημα έλεγχου πυρός.
Φέρει επιπρόσθετες δεξαμενές καυσίμου προσαρμοσμένες στην άτρακτο, CFT (Conformal Fuel Tank).
Ικανότητα μεταφοράς οπλικών συστημάτων καινούργιας γενιάς
Φέρει το σκοπευτικό σύστημα επί κράνους χαριστή JHMCS (Joint Helmet Mounted Cuieng System)
Εκσυγχρονιστικέ το κοκπιτ με έγχρωμες οθόνες πολλαπλών λειτουργιών CMFD (Color Multifuction Display) αντί των δυο μονόχρωμων οθονών.
Ενισχυμένος Βελτιωμένους Επεξεργαστής Οθόνης EUPDG (Enhanced Upgraded Programmable Display Generator)
Εξελιγμένο HUD
Τμηματικός Υπολογιστής Αποστολής MMC (Modular Mission Computer)
Εκσυγχρονισμένος Εξοπλισμός Μεταφοράς Δεδομένων UDTE (Upgraded Data Transfer Equipment).
Κοινό Σύστημα Διανομής Τακτικών Πληροφοριών JTIDS (Joint Tactical Informtion Distribution System).
Σύστημα Ψηφιακής Απεικόνισης Ανάγλυφου DTS (Digital Terrain System)
Σύστημα Απεικόνισης Τακτικής Κατάστασης HSD (Horizontal Situation Display)
Προηγμένο Σύστημα Αναγνώρισης Ταυτότητας Εχθρού-Φίλου A IFF (Advanced Identification Friend or Foe). Πρόκειται για το σύστημα AN/APX-113.
Σύστημα ναυτιλίας EGI (Empendded GPS INS)
Σύστημα ραντάρ APG-68 TIER, παρέχει της εξής δυνατότητες:

Αυξημένη εμβέλεια ερευνάς αέρος ERS (Extended range search), ικανότητας ανίχνευσης τοποθετείται στα 160 m (ελάχιστο) και η μέγιστη στα 393 km.
Πολλαπλός εγκλωβισμός στόχων ενώ συνεχίζεται η ερευνά, με ταυτόχρονη παρακολούθηση μέχρι και 64 στόχων και στοχοποίηση μέχρι 10.
Διαμόρφωση ενημέρωσης επί της πραγματικής κατάστασης SAM (Situation Awareness Mode).
Παρέχει την δυνατότητα και της διαμόρφωσης την παρακολούθηση δυο στόχων ταυτόχρονα και μπορεί να εγκλωβίζει στόχους σε απόσταση 10, 20, 40, 80, και 160 mil.
Διαμόρφωση ελιγμών μάχης ACM (Air Combat Maneuvering), χρησιμοποιείται σε κατάσταση κλειστής αερομαχίας, με την ενεργοποίησης της διαμόρφωσης αυτής η ερευνά πραγματοποιείται σε τέσσερις άξονες:
10 μοίρες στο αζιμούθιο και 60 μοίρες στην ανύψωση
30 μοίρες στο αζιμούθιο και 20 μοίρες στην ανύψωση
60 μοίρες στο αζιμούθιο και 20 μοίρες στην ανύψωση
Χαρτογράφηση εδάφους (Ground Map)
Διαμόρφωση Όξυνσης Δέσμης Doppler DBS (Doppler Beam Sharpening)
Μέτρηση Απόστασης Εδάφους AGR (Air to Ground Ranging)
Διαμόρφωση Ιχνηλάτησης Σταθερού Στόχου FTT (Fixed Target Track)
Ένδειξη Εντοπισμού-Ιχνηλάτησης Κινούμενου Στόχου
Εδάφους-Επιφανείας GMTI/T (Ground Moving Target Indication/Track)
Συμβουλευτική Λειτουργία Αποφυγής Εδάφους GAAF (Ground Avoidance Advisory Fuction).
Ερευνά Επιφάνειας Μεγάλης Εμβέλειας LRSM (Long Range Sea Mode). Πρόκειται για διαμόρφωση ερευνάς στόχων επιφάνειας με ικανότητα εγκλωβισμού σε απόσταση 296 km.
Πολλαπλός Εγκλωβισμός Στόχων Επιφανείας MMTWS (Maritime Mutliple Track While Scan). Η διαμόρφωση αυτή παρέχει των εγκλωβισμό πολλαπλών στόχων (10) επιφάνειας σε απόσταση περίπου 150 km.
Διαμόρφωση Απεικόνισης Συνθετικού Διαφράγματος
Μεγάλης Ευκρίνειας VHSAR (very High Resolution SAR)
Βελτιωμένη Συσκευή Αμφίδρομης Μετάδοσης
Δεδομένων IDM (Improved Data Modem)